سنندج - ایرنا - پس از سه روز فعالیت، سومین کارگاه ملی رباتیک با حضور ۱۰۳ نفر از دانشگاهها و موسسات رباتیک کشور در دانشگاه کردستان به کار خود پایان داد.
دبیر اتحادیه علمی رباتیک کشور روز سهشنبه در مراسم اختتامیه سومین کارگاه ملی رباتیک اظهار داشت: این کارگاه با هدف پرورش نیروهای نخبه و متخصص در حوزه رباتیک و ایجاد فضای همکاری برای نشر هرچه بهتر الگوهای استاندارد رباتیک در سطح کشور توسط اتحادیه علمی دانشجویی رباتیک و مکاترونیک ایران تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
سیدآرمان حسینی با بیان اینکه با وجود کمبود بودجه این کارگاه در سطح بسیار خوب برگزار شد، افزود: این کارگاه رویکرد متفاوتی با ۲ دوره قبلی خود داشت و آن هم اضافه شدن بخش آنلاین بود.
وی با اشاره به ثبت نام حدود ۳۰۰ نفر در ۲ بخش آنلاین و حضوری اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۰ نفر به صورت رقابتی برای حضور در دوره حضوری برگزیده شدند و با شرکت در بخش حضوری، سه روز تحت نظر بهترین اساتید ایران آموزشهای مورد نیاز را فرا گرفتند و به عنوان سفیران اتحادیه به دانشگاهها معرفی خواهند شد.
حسینی برنامههای اجرایی در حوزه رباتیک را در ۲ حوزه مسابقهای و نمایشگاهی برشمرد و افزود: در بخش آموزشی برنامه های کمتری برگزار شده و تلاش ما بر این است تا تمامی دانشگاهها، موسسات و تیمهای دانشآموزی از بعد علمی هم تقویت شوند


